Aludjon természetes környezetben

Életre szóló élményt teremtünk

Egy Hästens ágy elősegíti és megadja testnek az olyannyira szükséges tökéletes pihenést. Miközben valamennyi ágy gyártó cég kényelmet ígér, az Ön testét nem lehet becsapni. A Hästens egészséges ágyak a természets kényelem olyan szintjét nyújtja az Ön számára, amely nemcsak megnyugtatja a testét és a lelkét, hanem felpezsdíti az érzékeit is.

Mi lehetne természetesebb, mint természetes környezetben aludni? A Hästens ágyak teljesen természetes anyagokból készülnek, amelyek megteremtik az egészséges alvás alapfeltételeit. Az egészséges alvás erősíti az immunrendszert és a test gyógyuló képességét, jobb hangulatot idéz elő, javítja a memóriát és a tanulási képességet és fokozza a fizikai állóképességet. Még az öregedés folyamatát is lelassítja, csökkenti a ráncok számát, és növeli az esélyt a hosszú, egészséges életre.

Mivel manapság minden eddiginél nagyobb a ránk nehezedő stressz, még soha nem volt ennyire igaz, hogy az ágy az otthonunk legfontosabb bútora. Így is kell lennie, hiszen életünk egyharmadát ágyban töltjük. A jó és egészséges alvás nappali életének minőségét teszi jobbá. Minél édesebb az álma, annál kellemesebb lesz a napja.

A jó éjszakai alvásnak számos kedvező hatása van

A pihentető alvás többet nyújt, mint csupán a kipihentség kellemes érzését. Javítja a memóriát, elősegíti a világos gondolkodást és a döntéshozatalt, csökkenti a fertőzések, a cukorbetegség, a szívbetegségek, a kimerültség és egyéb beteges állapotok kialakulásának kockázatát. Mindenkinek megvan a maga alvásigénye. Egy átlag felnőttnek éjszakánként körülbelül hét óra alvásra van szüksége. A kisbabáknak ennél sokkal több időre van szükségük, ugyanakkor vannak, akik a kor előrehaladtával csupán napi öt-hat óra alvással is beérik.

Sokan azt hiszik, hogy alvás közben mozdulatlanul fekszünk. Ez nem így van. Valójában óránként öt–tízszer változtatjuk meg helyzetünket. Ennek az az oka, hogy a testnek elő kell segítenie a vér áramlását a test azon részein, amelyek az egy helyben való fekvés során nyomás alatt vannak.

Az alvási nehézségekkel küzdő emberek gyakran úgy érzik, alig aludtak valamit az éjszaka. Valójában ez nem így szokott lenni. Legalább 20 perc alvásra van szüksége ahhoz, hogy az agya rögzítse, miszerint aludt. Hasonlóképpen, több mint öt percet ébren kell lennie ahhoz, hogy tudatában legyen annak, miszerint éjszaka ébren volt.

Az alváshiány rossz hatással van a testünkre. Romlik az immunrendszerünk és nehezünkre esik a koncentráció. Amennyiben az éjszakai alvása egy része kimarad, annak bepótlására Torbjörn Åkerstedt, a svédországi Karolinska Institutet alváskutatója és professzora a napközbeni szundikálást javasolja. Már tíz perc szundításnak érezni fogjuk a jótékony hatását.

Az alvás ciklusokból áll. Minden ciklus több fázisból áll. A mély alvás során a szervezet regenerálódik, a REM fázis alatt álmodunk. Az alvás kezdeti szakaszában a mélyalvási periódusok hosszabbak. Az éjszakai alvás vége felé kevésbé mélyen alszunk, és többet álmodunk. Az emberi szervezet olyan zseniálisan van megtervezve, hogy a testünk tisztában van alvásigényünkkel, és ehhez igazítja az alvásunkat. Ha egyik éjjel kevesebbet alszik, következő éjjel hosszabb mélyalvási periódusai lesznek. A hosszú alvás azért nem ajánlott, mert a fontos mélyalvási periódusok az alvás kezdeti szakaszaiban történnek meg.

Energia és immunvédelem

Képzelje el, hogy lefekszik, és lehúnyja szemeit. Gondolja el, milyen jól érzi magát az éjszakai alvás után, és milyen energikusan és frissen fog ébredni.

Alvás közben számos alapvető folyamat zajlik a testében, melyek során teste regenerálódik és újraépül. Minél nagyobb stressz és elvárások alá veti a testét és elméjét napközben, a regeneráció szempontjából az éjszakai alvás annál fontosabbá válik. Alvás közben számos fontos hormon szintje tetőzik szervezetünkben. Például nő a növekedést serkentő hormonok száma. A gyerekek és fiatalok számára az alvás növekedésük és fejlődésük szempontjából rendkívül fontos. Az immunrendszer is erősödik az alvás közben. Erősebbé és energikusabbá válik.

A jó alvás további előnye, hogy alvás közben a szervezetünkben lévő stersszhormonok szintje csökken. Ennek köszönhetően csökken a szív- és érrendszeri megbetegedések, és a stresszel kapcsolatos egyéb betegségek kockázata.

Memória és a tanulási készség

Talán nem érti, hogyan is lehet ágyban fekve, alvás közben egyszerre aludni és tanulni. Pedig miközben a tudata kikapcsol, a tudalattija buzgón dolgozik és tanul. Ezért az alvás minőségének javítása a tanulási készség javításának egyszerű, természetes módja.

Az utolsó pillanatban való magolás, illetve az utolsó napon való tanulás segíthet átmenni a vizsgán. De ha tényleg emlékezni is akar arra, amit megtanult, a legjobb ötlet jót aludni a vizsga előtti napon. Az amerikai Harvard Orvostudományi Egyetem egyik tanulmánya szerint akkor emlékszünk a legjobban a megtanult dolgokra, ha az információ befogadását követően hagyunk időt agyunknak az alvás közben való ismételgetésre és tanulásra, és legalább nyolc órát alszunk.

Alvás közben az alvás számos fázisán esünk át. A mély alvás és az alvás REM fázisa tanulási képességünk szempontjából a két legfontosabb alvási fázis. A mély alvás során tudásunk megköt, benyomásaink erősödnek, és lehetővé teszi, hogy a tanultakra hosszú ideig emlékezzünk. Az alvás REM fázisa – melyet gyors szemmozgás jellemez – bizonyítottan fontos a tanulási folyamatban és viselkedésben. Amikor álmodunk, egyszerűen azzal folytatjuk, amit napközben megtanultunk. A mély alvás főleg az alvás elejénél szokott lenni, koncentráltan, míg a REM fázis többször, az éjszaka vége felé szokott eljönni.

A Harvard Orvostudományi Egyetem tanulmánya bebizonyította, hogy a tanulási folyamat nem csupán az információ befogadását követő éjszaka zajlik, de agyunk a következő pár éjszakán is folyatja az információfeldolgozást. Háromnapi jó éjszakai alvást követően agyunk eléri a memóriaépítés maximumát, és ezen a ponton lehetővé teszi a legjobb emlékezést.

A szépség és az öregedési folyamat

Az öregedés kikerülhetetlen, és talán azon töpreng, lehet-e fiatalnak és egészségesnek maradnia? A jó hír az, hogy alvás közben a sejtek regenerálódnak, az arcizmok ellazulnak, így segítik a test éberségét és frissességét.
Ugye hallotta már a „szépségalvás” kifejezést? Nos, tényleg létezik. Az egészséges alvás nélkülözhetetlen a test öregedési folyamatainak lelassításához. Amikor a test sejtjei újjáépülnek és megújulnak, a bőr rugalmasabb lesz. Nem csak frissnek és egészségesnek fogja magát érezni, úgy is fog kinézni.
Mennyit ér Önnek a jó éjszakai alvás? Életünk legfontosabb bútora az ágy. Hát nem érdemes pénzt fektetni bele? Hästens egészséges ágyak.

Képgaléria

Hästens - testre szabott természetes ágyak

alt=
Hästens természetes ágyak
Hästens természetes ágyak
Hästens természetes ágyak
Hästens természetes ágyak

Hästens természetes ágyak

Videógaléria