ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE, HATÁLYA, TÁRGYA

A szerződés bármely személy (továbbiakban Vevő) és a Scandinavian Design House Kft. (továbbiakban Eladó) között a megrendelés visszaigazolásával jön létre, és előleg megfizetésével lép hatályba. A Vevő a megrendelést minden esetben írásban vagy elektronikus formában köteles visszaigazolni. Vevő megrendelése akkor lép érvénybe, ha azt írásban vagy elektronikusan visszaigazolják, illetve megfizetésre kerül a rendelési érték minimun 30%-a előlegként.

A megrendelés visszaigazolásával és az előleg megfizetésével létrejött szerződés a feleket kölcsönösen jogosítja és kötelezi. Az Eladó köteles a megrendelt termékeket hiánytalanul a Vevőnek átadni, a Vevő pedig köteles a megrendelt tetrmékeket átvenni, és annak ellenértékét megfizetni.

A Vevő kijelenti, hogy a megrendeléskor megadott adatai, a valóságnak megfelelnek, és egyben tudomásul veszi, hogy valótlan adatok megadása miatt felmerülő károkért, felelősséggel tartozik.

Jelen szerződés az általános szerződési feltételek elválaszthatatlan részét képező megrendelésen megjelölt termékekre vonatkozik. Amennyiben a jelen szerződés és a termékről kapott bármely leírás, ismertető tájékoztatás között eltérés van, úgy a jelen szerződésben foglaltak az irányadóak. Bizonyos bútoroknál előfordulhat, hogy a gyártó előzetes értesítés nélkül valamilyen formai vagy konstrukcióbeli változást vezet be. Az ilyen bútor szállítása nem jelent szerződésszegést, amennyiben a változások nem jelentenek lényeges eltéréseket illetve a bútor eredeti funkcióját nem korlátozza.

A MEGRENDELÉS SZABÁLYAI

A Vevő választása szerint a bútort a Webáruházban vagy az Eladó üzletében, kiállított mintadarab, katalógusból, színminta alapján rendelheti meg. Amennyiben a Vevő a bútort színminta alapján rendeli, úgy jelen a megrendelőlap aláírásával igazolja, hogy a bútor típusát, színét, kódszámát, méretét, illetve a kárpit színét, kódszámát ellenőrizte, és azt elfogadja. A Vevő a megrendelő aláírásával egyidejűleg köteles a teljes vételár minimum 30% - át az Eladó részére előlegként utalással vagy készpénzben megfizetni. A hátralévő vételárhátralékot a Vevő az Eladó értesítésétől átutalással vagy személyesen az üzletben az átadás előtt köteles megfizetni. A gyártók, és így az Eladó is, fenntartják a jogot a brosúrák, weboldal, bemutatótermi kiállított termékek specifikációi, színei és anyagai előzetes értesítés nélküli megváltoztatására, illetve termékek visszavonására.

A TELJESÍTÉS MÓDJA

Az Eladó akkor teljesítette a szerződést, amikor az árut a szerződésnek és a jogszabályi előírásoknak megfelelően az átadásra előkészítette és erről a Vevőt igazolható módon, értesítette. Az Eladó az elő-és részszállítás jogát gyártóként fenntartja. Az áru megérkezéséről történt értesítés szóban és/vagy írásban, azaz telefonon és/vagy email formájában történhet.

Az áru átvételének/szállításának végső időpontjáról a Vevő és Eladó az áru vételárának megfizetését követően állapodik meg. Megegyezés hiányában az Eladó jogosult az átadási időpontot egyoldalúan kitűzni és erről a Vevőt értesíteni. A Vevő köteles az árut az Eladótól kitűzött átadási időpontban átvenni, amely vonatkozik az elő- és részszállítás esetére is.

Amennyiben a Vevő az árut átvette, úgy a szerződés mindenképpen teljesítettnek tekinthető az Eladó részéről. Amennyiben a Vevő a bútor átvétele előtt az értesítési címét bármely okból megváltoztatja, úgy köteles a címváltozásról az időben Eladót tájékoztatni. Amennyiben a Vevő ezt elmulasztja, viseli annak kockázatát, hogy az Eladó értesítését nem, vagy késedelemben kapja meg. Az Eladó jognyilatkozatai a Vevővel szemben megtörténtnek számítnak, ha azokat az Eladó a Vevő utoljára megadott címére megküldte.

ÁTADÁS-ÁTVÉTEL

Az átadás-átvétel a Vevő értesítését követő 5 napon belül történik az Eladó telephelyén vagy igény esetén – külön díjazás ellenében – házhoz szállítással. Eladó, amennyiben azt a Vevő kéri, külön ellenértékért vállalja (vagy szállítót közvetít a Vevő részére) az áru Vevő részére történő házhoz szállítását és összeszerelését. A szállítás és összeszerelés feltételeiről és díjáról a felek külön állapodnak meg. Az átadás/átvétel feltétele, hogy a Vevő a vételár hátralékot maradéktalanul megfizette.

A termék átvételénél a Vevő köteles megvizsgálni, hogy a termék megfelel-e a megrendelésnek. E körben Vevő köteles ellenőrizni a bútorok épségét, a csomagolódobozok telítettségét, a vitrin- és üvegalkatrészeket. (A Vevő tudomásul veszi, hogy az átvétel után eltörött üvegelemeket vagy mechanikusan sérült árut az Eladó csak térítés ellenében tudja pótolni!) Amennyiben a termék megfelel a megrendelésnek, úgy ezt a Vevő a termék átvételénél köteles aláírásával igazolni. A Vevő köteles a terméket átadáskor a helyszínen átvizsgálni, a felismerhető hibáit azonnal a helyszínen írásban – jegyzőkönyv felvételével – kifogásolni, ellenkező esetben az átvétel igazolásával a Vevő az Eladó szerződésszerű teljesítését igazolja.

Hibáknak kizárólag csak az olyan, szemmel látható hibák számítanak, melyek megakadályozzák a termék teljes értékű használatát és elértéktelenítik annak a fizikai állapotát.

A reklamált hiba jogosságának megítélése az alábbi alapelvekből indul ki:

a) az esztétikai/mechanikai hibák szórt nappali fénynél kerülnek megítélésre, 2 méter távolságból, olyan szög alatt amely megfelel a terület szokásos kihasználásának. Azokat a hibákat amelyek ilyen körülmények között nem láthatóak, nem lehet reklamálni. Általános szabály, hogy a 4 mm-nél kisebb, bármilyen jellegű felületi optikai hibák megengedettek, mert ilyen távolságból szabad szemmel felismerhetetlenek.

b) a termékek felületének pontszerű vagy síkszerű sérülése, és az olyan hibák, mint például a karcolások, színelváltozások vagy különböző felületi egyenetlenségek, amelyek különböző okokból keletkeztek, csak akkor engedhetőek meg, ha a legnagyobb méretük 4 mm-nél kisebb, és számuk egy elemen nem haladja meg a 3 darabot.

A részben vagy egészben kézzel, természetes anyagokból készített áruk esetében (pl. ágyak, matracok) az áru méretében, színében és felületkezelésében is előfordulhatnak eltérések. Ezek az eltérések nem minősülnek az áru hibájának vagy befejezetlen termékeknek.

SZÁLLÍTÁS

Az Eladó a vételár, a szállítási költség és az esetleges járulékai teljes kiegyenlítéséig a termékre vonatkozó tulajdonjogát fenntartja. Az Eladó érdekkörén kívüli, elháríthatatlan külső ok (háború, sztrájk, természeti katasztrófa, pandémia stb.) -Vis Maior- által okozott akadályoztatás esetén az Eladó jogosult a szállítási határidőket részben megnövelni, vagy a szerződéstől részben, vagy egészben visszalépni a szerződésszegés következményei nélkül.

A megrendelés teljesítése a gyártók/beszállítók kapacitásának függvénye. Az Eladó nem vállal felelősséget a gyár kapacitás hiányából származó késedelmes teljesítés miatt. A fenti okból bekövetkezett szállítási késedelem miatti esetleges kötbérigényéről a Vevő visszavonhatatlanul lemond.

Amennyiben a Vevő nem kér szállítást, de a megrendelt terméket az Eladói értesítéstől számított 5 napon belül nem szállítja el az üzlet telephelyéről, az Eladó tárolási kapacitásától függően napi 2.500,-Ft + ÁFA forint tárolási díjat és 20.000,-Ft + ÁFA árumozgatási díjat számít fel irányonként a Vevő részére, amelyet a Vevő az áru átadása előtt köteles az Eladó részére megfizetni. Az Eladó a megrendelt termékek szállítási határidejének módosítási jogát fenntartja.

KÁRVESZÉLY

A termék átadásával, vagy a meghatározott átvételi határidő eredménytelen elteltével egyidejűleg a kárveszély a Vevőre száll át.

FIZETÉSI FELTÉTELEK

A Vevő a szerződést csak akkor teljesítette, ha a vételár és egyéb járulékos költségek teljes egészében együtt befolyt az Eladóhoz. Vevőnek nincs joga vételár tartozását ellenkövetelések beszámításával kiegyenlíteni. A feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, az árváltozástatás jogát az Eladó fenntartja. Az árak tartalmazzák a törvényben előírt Áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás és szerelés díját.

Az Eladó a vételárról a mindenkori hatályos számviteli és adó jogszabályoknak megfelelően számlát állít ki, készpénzes, bankkártyás vagy átutalásos elektronikus számla formájában, melyet minden esetben e-mailben juttat el a Vevő részére, az általa megadott kapcsolattartási e-mail címre.

A Eladó a Vevőnek kiküldött számlával kapcsolatos mindennemű reklamációt kizárólag a számla kézhezvételétől számított 30 napon belül írásban fogad el, jogvesztés terhe mellett. Amennyiben a fenti időn belül reklamáció nem érkezik, úgy a számlában szereplő összeget a Vevő által elismert nem vitatott követelésként tartjuk nyilván. A banki pénzforgalom a kibocsátott számlán feltüntetett bankszámla számon történik. A számla teljesülési időpontjának átutalás esetén az Eladó bankszámláján történő jóváírás napja vagy készpénzfizetés esetén a fizetés napja. A termékek a végszámla kiegyenlítéséig az Eladó tulajdonát képezik.

ELÁLLÁS

Vevőnek jogában áll, hogy személyesen, a megrendelés leadását követő 48 órán belül a megrendelésétől elálljon, vagy módosítsa azt. Ebben az esetben részére az előleg a teljes vételár 5 %-ának levonásával visszajár. Ha a Vevő elállására a megrendelés leadását követő 48 órán túl kerül sor, a Vevő a már befizetett előleget elveszti és köteles az Eladó ezt meghaladó kárát is megtéríteni. Amennyiben a Vevő a szerződést nem vagy felróhatóan késedelmesen teljesíti, és a szerződésszerű állapotot a másik fél felszólítására 7 napos határidőn belül nem állítja helyre, az Eladó a szerződéstől elállhat, a Vevő a már befizetett előleget elveszti és köteles az Eladó ezt meghaladó kárát is megtéríteni. Az elállás a másik félhez írásban vagy elektronikusan intézett egyoldalú jognyilatkozattal történik. Vevő részéről elállásnak nincs helye, ha az Eladó nem vagy késedelmes teljesítését „vismaior” (elemi csapás, háború, természeti akadály, sztrájk, pandémia stb.) hiúsítja meg, vagy ha a késedelmet külföldi vagy belföldi hatósági intézkedés, vámeljárás, határ várakozási idő, fuvarozási akadály vagy gyártói kapacitás hiány okozza.

Nem illeti meg a Vevőt az elállási felmondási jog az olyan előre nem gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezetten kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak. Ezen termékek a Vevő igényeinek megfelelően, egyedinek minősülnek.

Az Eladó jogosult a megrendeléstől és a szállítástól kötelezettség nélkül elállni, amennyiben a Vevő 7 napon túl nem teljesíti az irányában fennálló bármely fizetési kötelezettségét vagy a Vevőről olyan objektív információ jut a birtokába (pl. végrehajtás foganatosítása, csőd- felszámolási eljárás indítása), amely megkérdőjelezi a fizetőképességét. Ebben az esetben a Vevő a már befizetett előleget elveszti és köteles az Eladó ezt meghaladó kárát is megtéríteni.

Az Eladó fenntartja a jogot arra, hogy a legyártott és el nem szállított termékeket 90 nap után értékesíti.

SZAVATOSSÁG ÉS JÓTÁLLÁS

A Vevőt az Eladó hibás teljesítése esetén megilletik mindazok a szavatossági, illetve amennyiben a Vevő a Ptk. vonatkozó rendelkezései alapján fogyasztónak minősül- jótállási jogok, amelyeket számára a Ptk., illetve az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet lehetővé tesznek.

A jótállás időtartama a termék vételárának függvényében egy, kettő vagy három év. A 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó vételár esetén 1 év, a 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó vételár esetén 2 év, a 250 000 forintot meghaladó vételár esetén 3 év.

A Vevő szavatossági, illetve jótállási igényeit kizárólag a vásárláskor kapott eredeti és a teljes vételár kifizetését igazóló számla, illetve jótállási jegy bemutatása esetén érvényesítheti.

A szavatosság, illetve jótállás nem terjed ki az olyan hibákra, melyek arra vezethetők vissza: • a terméket nem rendeltetésszerűen használták, nem tartották be a bútorkezelési-, használati-, illetve karbantartási utasításokat
• a terméket nem vízszintes aljzatra helyezték
• a szükséges javításokat nem, vagy nem a kijelölt szakszervízben végezték el,
• a terméket átalakították, megváltoztatták,
• a fa természetes anyagából adódó kisebb színeltérésekre,
• valamilyen alkatrész (szövet stb.) természetes kopás, elhasználódás folytán tönkremegy,
• a lapra szerelt bútorok elemei és alkatrészei a Vevő vagy az általa megbízott személy összeszerelése közben sérültek meg (ebben az esetben a sérült elemek cseréjére és pótlására kizárólag térítés ellenében kerül sor).

A Vevő által eszközölt szállítás közben történt sérülésekért az Eladó felelősséggel nem tartozik. A Vevő az áru átvételekor köteles mennyiségi és minőségi vizsgálatot végezni. Az észlelt mennyiségi, illetve minőségi hibáról a helyszínen jegyzőkönyvet kell felvenni az Eladó megbízottjának, melynek tartalmaznia kell a hiba lényegét, az észrevétel módját, idejét. A jegyzőkönyvet mindkét félnek alá kell írni.

Utólagos reklamációt az átvétel időpontja előtti hibákról jegyzőkönyv nélkül az Eladó nem fogad el. A Vevő felel minden olyan kárért, amely a termék átadásától a vételár kifizetéséig a termék állagában bekövetkezik. Bármilyen kétség, aggály esetén, amely a termék minőségére vonatkozik a Vevőnek jelezni kell a beépítés előtt és közben is. Amennyiben ez nem történik meg, mindennemű kockázat és felelősség a Vevőt terheli.

Az Eladó nem vállal felelősséget azokért a garanciális hibákért, amelyek a termék átvételekor, annak átvizsgálásakor megállapíthatok lettek volna, de a hiba feltárása az ellenőrzés hiánya miatt elmaradt, illetve a hibát nem jelentették be haladéktalanul az Eladónak.

Amennyiben a Vevő nem az Eladó általi szállítást választotta (Vevő szállítja vagy szállíttatja, futárszolgálattal történő szállítás), abban az esetben az Eladó nem vállal felelősséget a szállítás vagy összeszerelés során keletkezett vagy az összeszerelésre visszavezethető károkért.

EGYÉB JOGOK KÖTELEZETTSÉGEK

Amennyiben jelen szerződés egyes rendelkezései, vagy rendelkezéseinek egy része érvénytelen, vagy végrehajthatatlan lenne, (akár jogszabályi, akár a körülmények jelentős változása folytán) vagy azzá válna, úgy ez nem érinti a szerződés többi részét. Ebben az esetben (akár kiegészítő) értelmezés révén azok a szabályozás(ok) érvényesek, amelyek a lehető legjobban megfelelnek az érvénytelen vagy végrehajthatatlan rendelkezés(ek) gazdasági célkitűzésének.

Amennyiben egy ilyen értelmezés jogi okok miatt lehetetlen lenne, a Felek visszavonhatatlanul kötelezik magukat arra, hogy jelen pont szellemében kiegészítő megállapodás(oka)t kötnek. A jelen szerződéssel szerzett jogok harmadik személyre csak az Eladó írásos jóváhagyásával ruházhatok át. A Vevő és az Eladó köteles együttműködni, ennek során minden lényeges körülményről a másik felet haladéktalanul írásban tájékoztatni kell.

A Vevő és az Eladó köteles az egymás tevékenységéről szerzett információkat üzleti titokként kezelni. A Vevő és az Eladó az üzleti titok megsértésével okozott kárt köteles a másik félnek megtérítenie. Nem minősül üzleti titoksértésnek a peres eljárás során történő bizonyítás. A Vevő és az Eladó köteles a tisztességtelen üzleti magatartástól a másik féllel szemben tartózkodni. A Vevő nem folytathat olyan üzleti stratégiát, amely az Eladó weboldalain szereplő termékek piaci arculatát, vásárlói értékelését hátrányosan befolyásolhatja.

A fentiek megsértésével okozott kárt, illetve a kárelhárításhoz szükséges intézkedések költségét a szerződést szegő fél viseli. A fizetési határidő lejáratát követően az Eladó jogosult a jelen számla ki nem egyenlítéséből eredő követelést nyilvánosságra hozni és e követelést eladásra felkínálni. Amennyiben a felek jogvitáikat tárgyalás útján nem tudják rendezni, a felek közös akarattal hatáskörtől függően a Szolnok Megyei Bíróság kizárólagos illetékességének vetik alá magukat. Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. szabályai az irányadók.